Tankar kring alkohol

Kom hem för en liten stund sen från mamma. Jag åkte dit vid 21.30 för jag tänkte att jag kunde kolla på BB där plus att jag ändå inte hade något annat för mig. Jag visste att mamma satt och drack med en gammal arbetskamrat till henne, men tänkte att det blir ju bara en timme som jag är där så det lär ju gå bra.
MEN jag vet inte riktigt vad det är, men jag har svårt att vara nykter bland folk ibland. Det är svårast faktiskt att vara det bland min familj, jag tycker det är så jobbigt.
Om jag skulle följa med nykter till en fest med mina vänner så skulle jag inte bry mig, men när det är mina föräldrar så är det nånting. Det gick bra i början hemma hos mamma men sen började vi diskutera och jag orkar verkligen inte!

Vissa tycker ju att det är så kul när ens föräldrar dricker och gör bort sig lite, kanske för att det inte händer så ofta? kanske för att det är en rolig grej? Men jag tycker inte sånt är kul, jag gillar inte att se när mina föräldrar dricker, jag tycker det är så jobbigt och det gäller båda mina föräldrar, och inte bara mamma i detta läge. Jag får höra ofta: "Men herregud, låt dom få ha lite kul ibland". Självklart ska dom ha kul, men det får ju vara till en viss gräns. Bara jag slipper se det så är det okej. Jag kanske får höra dagen efter om det har hänt nåt särskilt, och då kan jag tänka: "Då kanske man inte ska dricka". För jag kan inte se det roliga i det som alla andra gör. Men jag kan även ha mina anledningar varför jag känner som jag gör, och jag kommer nog ALLTID göra det med!
Sen får folk säga vad dom vill, men jag tycker och känner såhär.

Jag själv kommer nog aldrig sitta och dricka mig full framför mina barn, dom ska inte få se mig full. Och om dom gör det så ska det va en jäkligt bra anledning. Men en vanlig Fredag eller Lördagkväll kommer det aldrig ske att jag dricker mig full när mina barn är hemma. När dom blir vuxna så kommer man säkert kunna sitta och dricka öl ihop :)

Iaf, lite tankar om alkohol.
Jag älskar mina föräldrar mest av allt, för utan dom så skulle ju inte jag finnas här idag ;)
Men att vara nykter när någon av dom dricker det är inte så himla kul måste jag erkänna.
Men självklart ska dom få unna sig lite öl och vin och gå på krogen, det är ju inte det jag menar :)
Jag hoppas att mamma kommer få det kul ikväll, och även pappa med för han är säkert ute också ;)

Nu ska jag nog hoppa i säng och kolla på vänner.
Fisen busar för fullt här, så kul att se att han känner sig som hemma här :)

God natt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0