Mat tips!

Har stått och lagat mat inför imorn nu.. och jag kom att tänka på en sak då.
Emma på jobbet frågar alltid vad jag har med mig för mat, sen tycker hon alltid det ser så gott ut :P Hon sa idag att varför gick inte jag hotell och restaurang på gymnasiet. Svarade på en gång: För jag hatar att laga mat!
Men du gör ju jämt så god mat fick jag till svar då.
Grejen är att när jag väl lagar mat så gör jag det ordentligt.
Det är sällan som jag typ gör makaroner och köttbullar eller pulvermos och korv. Utan när jag lagar så ska det vara ordentligt så är det bara.
 
Gjorde ju en ny maträtt igår och det var riktigt gott.
Koka nudlar
stek kyckling eller strimlad biff eller vad ni nu vill ha :P jag valde kyckling. stek i små bitar.
krydda med en wok krydda (finns påsar vid asiatiska hyllan på ica i olika smaker)
När det är klart så häller ni i wok grönsaker, stek tills det blir vällagat. Häll i nudlarna.
Ta 2 msk olja och cirka 4-4 msk vatten.
Rör om.
 
Klart!
 
Superlätt och supergott!
 
Det som jag lagade nyss var:
Koka bandpasta (eller vilken pasta du vill) ;)
Stek bacon i ganska små bitar.
Häll i matlagningsgrädde.
1 creme fraiche burk med smak av tomat och basilika (även här kan du välja vilken smak du vill ha själv)
Rör om!
Krydda sen med lite salt och peppar och även några mer kryddor om du vill det :)
 
Även detta superlätt men gott :)
 
Lite mat tips kan alltid vara kul att få ;)
 
Nu blir det duschen :)
 
Hedda Hedda
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0