Min vanliga tur..

Fy fan för det här!
Varför kan det aldrig gå som jag vill??
Blir så trött!

Har ju varit förkyld ett tag nu.. och det är ju fortfarande inte bra. Men hostan börjar iaf ge sig lite mindre på nätterna. Skönt de! då kanske det börjar bli bra igen tänkte jag? tji fick jag för det..

Igår kände jag att mina ögon var konstiga.. men tänkte inte mkt på det. Men igår kväll tyckte jag det blev värre, det kliade ganska mkt, och speciellt ena ögat. Har även sätt att det ögonlocket har varit lite svullet.
så igår kväll när jag kom hem så sökte jag lite på "ögoninflammation".


Vilka är symtomen på en ögoninflammation?

Vid ögoninflammation blir ögonen röda. Denna rodnad är oftast mest påtaglig längs ögats kanter. Ögonlocken kan även svullna upp så att det påverkar synen. Ett inflammerat öga utsöndrar ofta stora mängder vätska, som antingen kan vara helt klar, mera varig eller slemmig. Bindehinnan kan också svullna upp, vilket kan ge besvär i form av en ”skavande” känsla, som om man fått skräp i ögat. Det kan vara smärtsamt eller klia mycket.

Ögoninflammationer orsakade av infektioner

Bakterier

Ögoninflammation orsakad av bakterier är vanligt förekommande. Den är normalt inte allvarlig och läker oftast ut av sig själv. Den orsakas av en rubbning av den normala bakteriefloran på ögats yta eller av en förändring i immunförsvaret. I ovanligare fall kan ögats hornhinna vara drabbad. Symtomen är då oftast värre, med mer uttalad värk och ljuskänslighet.

Vanligen drabbas först det ena ögat, sedan (efter ett par dagar) det andra. Det sker ofta samtidigt som man har en förkylning.



Visst.. jag är ju inte helt säker att det är ögoninflammation.. men nästan.
Jag är helt röd i ena ögat nu.. svullet, det kliar, det har varat under natten. det andra ögat kliar också nu.. så det är väl på G att det blir något där med. Och jag är ju förkyld, precis som det stod.. att det kan orsaka ögoninflammation.

KUL!! :(

Jag blir så less på det här..
aldrig kan det gå bra för mig... aldrig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0