Mat tips!

Sådär nu är jag hemma efter en PW med Sofia :)
Så jäkla gött är det ute, underbart att solen äntligen tittar fram!
Hoppas den gör det imorn med, då blir det allt en promenad igen... att man kan må så bra av att komma ut lite, underbart :)
Det blev en timmes promenad för våran del, gick nere vid sjön, upp mot aggerud, förbi lasarettet och sen hem :)

Nu ska jag ta mig en dusch för det blev svettigt!
Sen ska jag nog äta, har kvar mat sen igår.
Jag tänkte ge er ett mat tips här som jag gjorde igår:

Stek kycklingfilé med en go krydda på.
När kycklingen nästan är klar så kokar ni nudlar.
ta bort kycklingen ur stekpannan och skär den i några små bitar.
Häll i typ wokgrönsaker i stekpannan och stek dom i några minuter, jag hade wokgrönsakerna från Findus Gold eller vad det heter? men det går nog med vilka wokgrönsaker som helst. När dom är klara så lägger ni i kycklingbitarna igen och häller över nudlarna också. blanda runt och sen tillsätter ni med en creame fraiche med vilken smak som ni känner för, jag använde med smak av tomat och basilika. Rör runt en liten stund, sen är det klart för att ätas :)
Det är supergott MEN mäktigt.
Dock ser det inte så gott ut :P haha men det är det.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0