Det är otäckt att svimma!

Herregud vilken dag det här har varit!
Nu ska ni få höra:

Gick till bussen vid 8 imorse, kände mig lite trött men ändå ganska lugnt ändå.. står och väntar på bussen ett tag, men tillslut så kommer den. En person går in före mig, sen så är det min tur. Ska betala, och då börjar busschauffören fråga om jag åker ofta till borgholm och att jag kanske ska köpa ett kort. Ja, det har jag ju tänkt också, men dom tar ju bara kontanter på dessa bussar och jag har aldrig så mkt löst, måste fixa det. Men iaf, när han står och babblar så känner jag att jag bara mår sämre och sämre. Det står även en person bakom mig som diskuterar om dessa kort med busschauffören. Jag får mer och och mer panik för jag känner hur svimfärdig jag blir. Tankarna snurrar på mig.. vad tusan ska jag göra? ska jag bara stå här och låtsas som ingenting och inte säga till dom? eller ska jag säga att jag måste gå av bussen för att jag inte mår bra? eller ska jag bara gå och sätta mig? Det jag beslutar mig för är att gå och sätta mig, för jag tänkte att om jag sitter ner så kanske det går över.. det brukar det göra om man lägger sig ner på typ ett golv iaf. Men nej!! det gjorde det inte.. Där någonstans, när jag sitter på sätet så tuppar jag av! Jag kommer inte ihåg någonting.. vet inte hur länge jag kan ha varit avtuppad, men inte så länge iaf. Men vaknar iaf upp av att huvudet hänger mot min ena axel och jag börjar spy lite lite grann (ursäkta om det låter äckligt), det kommer väl mest upp vätska eller vad man ska säga. Och det var ingen heller som märkte nånting.. så ni inte tror att jag spydde som en jäkla gris där :P haha.
Men iaf, efter det så får jag världens huvudvärk, jag försöker blunda mesta delen av vägen till borgholm.. ligger även och funderar hur tusan jag ska klara av att jobba idag? skickar sms till Johanna och även till moster och berättar vad som har hänt.

Kommer till jobbet och berättar för min chef att jag svimmade på bussen. Tog mig en banan och kaffe och var lite nere och kände mig konstig. Då ringer moster som har sett mitt sms och undrar hur jag mår.. jag säger att jag ska försöka jobba iaf. Hon sa att antingen kan det vara min syn, har funderat länge på att gå och kolla upp synen men det blir aldrig av. Det kan också vara för att jag låg i solen hela dagen igår!! och då menar jag verkligen hela dagen också.. satt i skuggan när vi käkade bara.. annars var jag ute hela tiden. galet! Så det kan bero på det också.. men det jag tycker är konstigt är varför kommer solstinget dagen efter då?? någon som kan tala om det för mig?? och jag kände mig inte alls konstig innan jag klev på bussen, utan direkt när jag klev på den så mådde jag dåligt.. och då var det ändå inte varmt i bussen :S Mysterium detta!

Men iaf, jag orkade jobba idag.. 5 timmar var det bara. Men det kändes som evigheter verkligen! klockan blev aldrig 15.00 kändes det som! Efter jobbet gick jag med Johanna, Kalle och Neo till en restaurang och käkade, det var gott och jag tror jag behövde det. Sen åkte vi hem till dom en liten sväng, sen drog jag och Johanna iväg på bilbingo i kalmar, vann ingenting :( båda två fick vänta några gånger men ingen vinst :( jäkla skit! Sen var Kalle så snäll som körde upp mig hit till moster, kände att jag ville vara hemma här när jag inte är helt 100 alltså. Så kom hem vid 23 nu..

Så nu ska jag sova, hoppas min bränna lägger sig lite mer tills imorn. För det är inte skönt när man är såhär bränd! usch, att jag aldrig lär mig :P haha ni skulle bara se mig alltså ;) Johanna och Kalle har ju sett mig idag iaf, visade min mage för dom, shit vad dom skrattade :P men dom tyckte även synd om mig! Fast jag får väl egentligen skylla mig själv kanske??

Nej nu blev det ett väldigt långt inlägg, men ville berätta om min dag idag!

Hoppas ni har mått bättre än mig iaf :)

Natti Natti


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0