Onsdag :)

Hallå där på kvällskvisten ;)

Idag känns allt så mycket bättre med skolan.
Behöver inte vara nervös längre.
Imorse när jag kom till skolan så var det en tjej som gick av före mig på bussen som jag kände igen från i måndags, hon saktade in lite och frågade mig om jag också var ny, vilket jag då är ;) och vi skulle till samma klassrum så det var ju kanon! Vi började prata en del och vi lyckas till och med ha valt samma inriktning, så vi kommer gå tillsammans hela tiden vilket känns kanon bra! :) Det som är mer bra är att hon också kommer från Karlskoga och pendlar, så nu kommer man ha sällskap på bussen varje dag, och det är ju skönt de :)

Idag hade vi en kursintroduktion på morgonen, fick mer information om själva kursen och sådär.
sen var det lunch och efter det så var det alla som hade valt inrikningen "Hinder och möjligheter" som var i ett klassrum, vilket då är min klass kan man säga. Vi är väl ungefär 40 stycken så vi får se när man lär sig alla namn ;) har inte direkt hunnit att prata med någon annan, utan det blir nog mer imorgon att man hinner det. Vi blev indelade i studiegrupper precis innan vi slutade. Så dom som jag har i min grupp kommer jag nog få sitta och prata med imorgon och lära känna dom lite bättre, eftersom det är dom man ska prata med och jobba med.

Men nervositeten har i alla fall släppt nu eftersom jag har träffat den här tjejen :)
Jag trodde aldrig att vi skulle ha valt samma inriktning också, men jag hade tur för en gång skull :) vilket jag inte ofta har!

Sen har man tänkt lite med lägenheten också, ska nog måla om taket i vardagsrummet innan jag flyttar in. Kommer nog ånga mig annars. Så ska anställa min bror att göra det åt mig, går fortare då eftersom han är utbildad målare ;) Så betalar jag honom med några öl, det verka som om han gick med på det så det är ju bra ;D

Nej nu ska jag fixa en grej med skolan sen ska jag kolla på fångarna på fortet, och efter det blir det sängen direkt. Ska upp 05.30 imorgon igen! Det var riktigt jobbigt idag kan jag ju säga er, är inte van med det. På fredag så får man en timme mer sovmorgon iaf, det ska bli skönt ;) haha.

Ha en fortsatt bra kväll :)


Kommentarer
Postat av: Erika

Svar: Visste att jag skulle göra dig gladast av alla!

Jo, kanske.. Går att undersökas!

2010-09-07 @ 12:50:10
URL: http://erijka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0