Varning för mycket text!

Nu tänkte jag skriva om min dag som har varit! :)
Om ni inte orkar läsa det så skiter ni bara i det ;) Jag måste skriva av mig nu i alla fall :) Har ju faktiskt hänt en del roligt idag ;)

Dagen började med att Tina ringer och väcker mig innan 09 :O Väldigt väldigt tidigt för min del kan jag ju säga. Då fick vi ändra våra planer lite, hon hade nämligen blivit inringt på jobb från klockan 15 så vi bestämde att vi skulle ses på stan klockan 11 istället, så vi skulle hinna och gå i affärer och leta efter morsdag present. Och det kan jag ju säga att det var inte det lättaste.. min mamma är svår att köpa till. Men tillslut så hitta jag något i alla fall, så nu behöver jag inte tänka på det längre! Efter stan så hämta vi mammas bil på hennes jobb, vidare till ÖB, bergslagscenter och sen meckis ;P Sen skjutsa jag Tina till bussen och jag åkte vidare ner till OjOjOj och följde med madde när hon skulle äta lunch som sällskap och jag tog en kopp kaffe :)
 Sen var det dags att hämta mamma på jobbet och när vi har varit hemma en stund så lyckas en humla flyga in och är vid ett fönster hela tiden! mamma ger sig på det där och ska försöka få ut humlan genom att vifta med en flugsmällare åt hallens håll, så den kan flyga ut via dörren som är öppen. Mamma kan nämligen inte slå ihjäl humlor, hon tycker dom är fina (herregud)  Men i alla fall, det går ju inte så himla bra att få ut humlan kan jag ju säga (jag satt och kolla på) mamma viftar för fullt med den där, men humlan blir typ bara argare och argare märker man, så jag frågar varför hon inte öppnar fönstret istället, vilket hon då gör. Men då ser hon inte vart humlan är... så mamma blir helt orolig, hon tittar lite överallt och ser att den ligger på golvet och kryper, så mamma rör den och den börjar flyga igen och mamma blir livrädd och viftar som aldrig förr med den där flugsmällaren, men tillslut så flyger den ut genom fönstret. herregud vad jag skrattade, då hade jag kul en stund kan jag ju säga :)
Sen fick jag tråkigt och hade inget att göra, träningen var det 2 timmar kvar till så jag frågade grannen om jag fick låna Zelda och ta med henne på en promenad, som jag självklart fick :) så gick nere vid sjön med henne och gud vad härligt det var :)

Sen var det dags för träningen, idag följde även Jessica, Erika, Blirren och Sofie med! Sofie och Blirren kom först till mig och då insåg Sofie att hon hade glömt vattenflaska (klantigt) så hon fick låna en av mig :P Sen drog vi iväg, och herregud vad svetten rann på mig idag, men är det varmt ute så blir det ju självklart varmare inne, men kul var det och mycket folk var det med, det trodde jag aldrig eftersom det har varit så fint väder idag. Så det var grymt kul!! Vill träna igen ;P haha. Men nästa gång är på söndag, får vänta tills dess ;P

Men nu måste jag berätta om min vän sofie :P
Hon har haft lite otur idag kan jag ju säga.. först som sagt så glömmer hon vattenflaska sen efter träningen så skadar hon sig på sin häl så det börjar blöda ganska så mycket! Hon följer med in till oss och vi har inget plåster så hon får ta lite papper och tejp, går lika bra det med ;) När jag och mamma sitter och äter så får jag ett sms av Sofie, där det står att hon har låst sig ute, och ingen är hemma. Hennes föräldrar var på väg hem från Örebro. Så jag frågar vad hon ska göra då och hon säger att hon får väl sitta och vänta på att dom ska komma hem. Jag frågar om hon vill att jag ska hämta henne, då får jag till svar att gärna det,  det börjar bli lite kallt nu på kvällskvisten, och det kan jag förstå att hon tyckte när hon bara har en T-shirt och shorts på sig :P När jag hämtar henne så börjar båda skratta som aldrig förr och jag frågar hur det har gått till.. då har hon pratat i telefon med hennes mamma och lagt nycklarna på instrumentbrädan i bilen, bara tagit bilnycklarna och stängt garagedörren, som man kunde låsa innan man stänger den, vilket hon hade gjort då. hahaha så klantig :P Men man fick sig ett gott skratt i alla fall ;)

Jag kan ju också nämna att Blirren trodde först hon hade glömt sina cykelnycklar på davids, så hon skulle få ringa och höra om dom hade hittat några nycklar. Men så tittar hon på sin cykel och ser att nyckeln sitter i låset. så hon har alltså låst cykeln och låtit nycklarna sitta i, så vem som helst kunde ha tagit cykeln medans vi var och träna. Uj uj säger jag bara, vad har jag för vänner alltså? ;) haha nej då.. men får ju skratta åt dom i alla fall :D

Herregud vilket långt inlägg det här blev, tror inte någon orkade läsa igenom allting :P
Men jag skrev ju högst upp att jag skulle skriva av mig, och det gjorde jag ju också ;) haha.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0