sightsing i Hällefors!

Igår så hade inte jag, sofie och Tina något att göra, eller jo, vi skulle titta på Nycklen till frihet men vi tyckte det var för tidigt för att börja kolla på film vid typ åtta, så vi tog bilen och åkte till Hällefors :P Jag har aldrig varit där och eftersom Sofie kommer därifrån så fick hon guida oss runt där och visa massa saker :) Och man fick se en hel del faktiskt! Sofies förra hem, några kullar som det låg rester från hyreshus under, hälsa på sofies farmor, hälsa på sofies Mormor, kollat på fin utsikt, sett herrgården, sofies gamla skolor, något utbildningscenter, torget, bion m.m. Jag kan rabbla hur mycket som helst känns det som haha :P Men det var trevligt faktiskt :) Kan ju säga att Hällefors är mycket trevligare och finare än Degerfors i alla fall!! det bästa av allt är nog att Ica i Hällefors är öppet till 22 alla dagar!! :P haha det stänger ju tidigare till och med här, och då har vi Ica Maxi, uj uj.. illa :P Vi kom hem typ halv tolv på kvällen så det blev ingen film för våran del då, eftersom filmen är så himla lång så tänkte vi att vi kunde ta det ikväll istället. Så så får det bli, Men ska iväg och träna om en timme, ska bli gött. men är så trött idag så får se hur mycket jag orkar, men kommer nog tagga till när jag är där :)

jag tog lite kort igår så lägger ut några bilder, bilden på torget är inte så bra, tog kort inne från bilen men lite ser man allt ;) haha deras torg alltså, trodde Sofie skämta när hon sa det!
Just de, vi åkte förbi loka där dom tar lokavattnet ifrån! Trodde verkligen inte det skulle se ut som det gjorde. Ett litet litet hus bara, helt skruttet haha.


                     Här tar dom lokavattnet :)


            Här är det igen, den lilla lilla stugan! haha


                                        Utsikt!


                                        Utsikt!


                                       Utsikt!


                           och ännu mer utsikt ;)


                 ett utbildningscenter tror jag det var ;P


                         Och så torget, dålig bild!


Och sen får man ju säga grattis på Morsdag till världens bästa Mamma :) <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0