Om framtiden!

Nu sitter jag här och funderar IGEN..... På framtiden!
Vad ska man göra i framtiden? Vad vill jag göra i framtiden?
Stort sett i hela mitt liv så har jag alltid sagt till mina vänner och familj att när jag blir stor så ska jag bli "dagisfröken". I högstadiet så praktiserade jag på dagis och tyckte det var jättekul! Jag praktiserade även på Lindex, vilket jag tyckte var kul också. Sen när jag skulle välja linje till gymnasiet så ändrades allt! tidigare sa jag att jag skulle gå barn och fritid, det var liksom klart. Men det var inte det jag valde... jag valde handels! Jag är både glad och inte glad för att jag valde den linjen. Jag är grymt glad att jag valde handels för jag fick lära känna så underbara människor och jag hade verkligen världens bästa klass!! Visst, det säger ju alla att man har. Men ärligt talat så håller våran klass ihop fortfarande! Det är inte alla klasser som gör det. Vissa umgås kanske bara med någon person från klassen nu. Men våran klass gör ju det mesta ihop, festar, fikar, spel-kvällar, ja allt! Så ja, jag har/hade världens bästa klass helt enkelt. Det som jag inte är så glad över är ju att jag valde fel linje... det är ju trots allt barn jag vill hålla på med! Visst, jag trivs bra i affär med, det är ju något jag skulle kunna jobba med i framtiden också, Jag har ju utbildningen till det :) Men det är något alldeles extra med barn alltså :) Dom är ju för goa! Så jag har nog bestämt mig nu.... jag ska bli förskolelärare. Jag ska söka in till hösten till det. Sen om jag trivs då är ju en annan sak, då kanske jag känner om det är det jag ska pyssla med eller inte :)



                Jag och mitt kusinbarn i påskas :)

Kommentarer
Postat av: Erika

Jenny, du vet att gymnasievalet kvittar, vill du jobba med barn kvittar det om du valde BF eller HP, du måste ändå läsa vidare och bägge de linjerna är grundläggande för att få plugga vidare! =)

2010-03-10 @ 12:34:28
URL: http://erijka.blogg.se/
Postat av: Erika

Förresten tror jag att du skulle passa jättebra som dagisfröken eller kanske lågstadielärare.

Så är de det du funderar på så tycker jag absolut att du ska söka skola, du kan ju alltid tacka nej om de skulle kännas fel sen.. =)

2010-03-10 @ 12:36:14
URL: http://erijka.blogg.se/
Postat av: Moster

Se det som positivt att du valde fel* för nu har du fått prova på handel. Du skulle verkligen passa som dagisfröken för du är en sån underbar människa med barn. (Ja du är det med alla levande varelser) Och NI är sååååååååååå söta du och Emil på kortet. Kram

2010-03-11 @ 11:36:03
Postat av: Therre

Du behöver inte känna någon panik över vad du ska fortsätta plugga vidare till. Börja på det du känner för, känns det inte bra kan man alltid hoppa av det är det som är det bästa med "fortsatta studier efter gymnasiet" :)

2010-03-18 @ 16:59:12
URL: http://therre.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0