Minnet från 13 Juli 2008

Om jag inte minns fel så är det två år sedan den tragiska olyckan hände.
Jag kommer ihåg den så väl och jag kommer nog aldrig glömma den heller.

Firade mammas 50 års dag och hade fest hemma, på natten kommer Teo och hämtar mig och Tina och åker till Degerfors, när vi då åker förbi allting, stannar inte eftersom några har redan stannat. Men när vi åker förbi olyckan så känner jag igen den ena bilen så himla väl, kommer på att det är min brors kompis föräldrars bil, så ringer upp brorsan på en gång och förklarar hur bilen såg ut och registreringsnumret, han säger att det stämmer. Jag frågar om han vet vem som kör bilen och det var hans kompis flickvän som hade bilen under den kvällen. Brorsans kompis är hemma hos oss på festen för dom hade spelat några låtar till mamma, så jag ringer honom och berättar vad jag har sett, hör att han blir chockad i luren och han säger att han ska ringa samtal och springa upp till olycksplatsen.
Jag kommer så väl ihåg att jag hade svårt att sova den natten, och dagen efter såg vi på text tv att det stod att en tjej har omkommit efter olyckan, tankarna snurrade i mitt huvud. Tänk om det är någon man känner. Jag ringer runt till folk och får till sist reda på att det är Malin. Jag kände henne inte men visste vem hon var för har träffat henne några gånger och pratat lite med henne. En sån positiv människa som hon var får man leta efter, en trevlig och glad tjej hela tiden.

Tankarna idag går till hennes familj och vänner som stod henne nära! <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0