Våran Roadtrip till Borås!

Det blir lite mer uppdatering nu..
Har flera bilder att visa och jag vill ha bilderna i olika inlägg :P
Nu tänkte jag berätta lite om Tinas och min Roadtrip till Borås :)

Nu undrar ni säkert vad fasen vi gjorde i Borås?? Men det kan jag berätta för er nu :)
Tina har nämligen kollat lite på blocket efter en ordentlig cykel som hon måste ha till vätternrundan. Och hon hitta en som fanns i Borås, och hon hörde av sig till säljaren och det var bara vi kom :)
Så vi satte oss i bilen och drog iväg :) En trevlig men lång resa... Såg inte så mycket på vägen ner.. typ några rådjur var väl det enda? :P haha. Men när vi var typ 4 mil från Borås så händer det grejer!

Tina kör och vi sitter och snackar som vanligt, helt plötsligt så smäller det till i bilen och det börjar ryka som aldrig förr!! Tina kör till sidan och jag får lite panik, för jag visste att det var en lastbil bakom oss, så jag flyger fram till varningsknappen och sätter på den, lastbilen för verkligen tvärnita!! men han körde vidare och det gick bra.
Men för oss då... jaa vi gick ur bilen, gick runt bilen och kollade om vi hade fått punka, jag tyckte att det lät som det. Tina trodde att ett däck hade låst sig. Det luktade bränt gummi med. Men nix, ingen punka och inget däck som hade låst sig :S Jahopp, vad gör vi nu tänker vi??? Två 21:åriga tjejer står mitt ute i ingenstans (skog omkring oss) flera mil hemifrån och fel på bilen??? yes, jag kände verkligen att det här kommer gå bra, INTE! Tina ringer till sin mamma och berättar vad som har hänt, hon säger att Tina ska ringa Henrik (Tinas låtsaspappa) eftersom inte hon kan något om bilar. Han svarar självklart inte så tina ringer till sin pappa och förklarar vad som har hänt, han frågar lite och sådär, och när hon snackar i telefon med honom så stannar det en bil bakom oss. Dom vevar ner rutan och en tant frågar om vi behöver hjälp. Jag: Jaa... det började låta och ryka om bilen bara. Tanten: Nämen Ojdå. Tina kommer fram till bilen: Hej, är det någon av er som är bra på bilar?? Tanten: ja han är det och pekar på hennes gubbe. Han kliver ur bilen och kollar i motorhuven, Tina slår på bilen igen och det bara vrålar om bilen. Han går fram till Tina och frågar om det finns AC i bilen. Och ja det gjorde det ju, han sa att vi skulle stänga av den, sen var det ingen fara. Vi tackade så mycket och körde vidare :) och det gick bra när vi hade stängt av AC:n, var bara lite problem vilken knapp det var som man stängde av den med.. Tina chansade på en knapp och då lät det inget. Båda var ändå nervösa hela tiden på väg till Borås :P

Väl där inne så var det ganska lätt att hitta :)
Vi skulle nämligen gå till en affär som hon jobbade i.
Tina testade cykeln och den var alldeles utmärkt :) Så det blev ett köp där! Sen var det dags att åka hem igen.
På något sätt så får Tina på AC:n igen, fråga mig inte hur.. så det börja ryka igen. Men vi stannade bilen och tryckte på den där knappen igen och då sluta det ryka! På vägen hem var vi lite spända hela tiden! och när vi kommer en bit från Borås så får vi syn på ett LILA HUS!! Båda bara skriker, orkar inte förklara varför, bara Erika som kommer fatta :P Vi var tvungna att åka in på en väg och ta kort på huset :P haha.
Sen blev det Mc donalds och efter det bytte vi så jag körde :) då blev det gammal musik i bilen, jag skulle gissa vad låten hette och vilken artist det var :P Bra att vi kan roa oss va? ;)

När vi är några mil från Degerfors så börjar det bli kallt i bilen. Vi hade ju inte vågat sätta på värmen efter allt som har hänt :P så vi frös ihjäl nästan.. men tillsut så testade Tina att sätta på värmen i bilen, och det hände ingenting :) och gud vad skönt det blev när det kom värme i bilen :P haha. vi har alltså åkt från typ Borås utan värme i bilen och har suttit och frösit :P bra där säger jag ;) Men men, hem kom vi :D och det var ändå en rolig och trevlig resa med min bästa vän Tina :) <3

Nu kommer lite bilder från resan :)


























Kommentarer
Postat av: Tina

Riktigt rolig resa om man bortser från att bilen gick sönder ;) Men det gjorde ju lite av resan faktiskt :P Fast jag hade vilja se oss klara av att byta däck om det hade varit punka ;) Tack för en rolig resa :P

2010-04-12 @ 22:39:32
Postat av: Jenny

Tina: Ja det var en riktig rolig resa faktiskt :D Kul att komma iväg lite sådär spontant ibland :) haha jo det har du ju faktiskt rätt i, det var ju inget direkt allvarligt fel heller, och det var väl tur det ;) haha Ja det hade nog kunnat se roligt ut :P Tack själv babe ;) <3

2010-04-13 @ 13:44:26
URL: http://jennysjogren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0