Öland vistelse! :)


Har varit till Öland några dagar och hälsat på hos min moster och kusin :)
Det var skönt att komma bort ett tag faktiskt.
Men resan dit var inte alls kul... gud vad irriterad jag var kan jag ju lova!
Det började med att jag fick gå upp 05.45, vilket jag inte gör allt för ofta! Jag är en väldigt morgontrött människa!
Tåget gick 06.38 från Degerfors och det flöt på bra tills vi kom till svartå! Av någon anledning så fick tåget bara åka i 30 km/h!!!! och jag skulle byta tåg i hallsberg, men det tog en och en halv timme att åka från svartå till hallsberg, vilket egentligen skulle ha tagit 30 minuter!! snacka om att jag blev irriterad!!
När jag äntligen kom fram till Hallsberg så fick jag en nya biljett eftersom jag missade mitt tåg.. Jag fick så jag skulle åka från Hallsberg till Mjölby, och det tåget gick inte förrän om 50 minuter, så jag fick sitta där och käka en macka och dricka en kopp kaffe, så det gick ganska fort ändå och vänta där.
Allting gick bra til Mjölby, men när jag kom fram dit så var det egentligen tänkt att jag skulle vänta i en kvart bara till nästa tåg till alvesta.. men hmm... såklart flöt ju inget på som det skulle. Det hade hänt en olycka utanför Linköping så i Mjölby fick jag sitta och vänta i 1 timme och en kvart!! det var inte kul, fick bara sitta och sitta och sitta... Så eftersom det blev försenat så hann jag ju inte med tåget i Alvesta heller, men dom fixade så jag fick åka med ett annat tåg därifrån.. så jag kom fram till Kalmar 14.15, och skulle egentligen ha kommit fram 13.02. Gud jag var så trött och irriterad och hungrig, så när jag hade hälsat på Moster och Kusin så gick vi och käkade på en gång, black and white blev det, dyng gött ;) det behövdes kan jag ju lova!
Vi slappade bara hela kvällen hos moster, för jag var sååå trött! Johanna hade laddat ner "en ängels tålamod" så vi la oss och kollade på det, grymt roligt!! :D

I fredags så var det min mosters födelsedag :)
Och kvällen innan så sa Johanna och jag att vi skulle komma in när hon sov och sjunga för henne.
Men det roliga var ju att jag hade hört moster gå upp, sen när jag gick upp så förstod jag inte vart hon var, jag gick in i hennes sovrum och då ligger hon i sängen och låtsas snarka :P jag började skratta och sa att jag hade hört henne vara uppe, men hon fortsatte att snarka men jag hörde lite då och då att hon började skratta. Johanna kom upp och vi började sjunga, då låtsades moster vakna och blev så glad :P hon öppnade paket och från mig fick hon en ljuslykta, och en sten som det stod kära moster på. av mamma så fick hon en tavla som Madde har målat på jobbet, och av Johanna, Kalle och Janne så fick hon en parfym som hon tycker om :) Tror hon blev glad för alla presenter :)
Vi åt god mat, god tårta och sen gjorde Johanna och jag ordning oss för fest. Moster skulle bjuda hem några på mat så hon hade fullt upp.
Johanna och jag åkte ner till Köpingsvik och hämtade upp Tobbe, sen åkte vi vidare till Kalmar för att hämta Kudden och Fija :) Sen tillbaka till köpingsvik och korka upp. Men jag var inge taggad för att gå ut, så jag åkte hem med Janne vid 22 som hade varit på kalmar travet. Men det var ändå trevligt att träffa lite nytt folk :)

I Lördags så slappa vi som aldrig förr, gick inte ens utanför huset då :P haha.
Det blev pizza också för den delen, gött :)
La oss ganska så tidigt och kollade på en ängels tålamod igen M;P

I söndags så åkte vi ner till Janne och Hugo (Hugo är deras hund). Vi fikade sen åkte vi ner till färjestaden till ett litet köpcentrum och gick och kikade lite. När vi var klara där så åkte vi hemåt igen till moster och började laga mat :) Självklart blev det ensam mamma söker också!

Dom här dagarna gick så himla fort!
Ska försöka komma ner till sommaren igen, mycket folk och finns lite mer att göra då :)
Vill åka och titta på massa saker, som solliden tex, var länge sen jag var där!

Men Tack för underbara dagar :) <3<3


// Jenny

 


Kommentarer
Postat av: Moster

Tack själv Jenny <3<3<3

2009-11-05 @ 13:20:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0