Om min Ölands vistelse!

Gosh, dålig uppdatering här, förlåt för det :(
Men ärligt talat så känner jag att jag inte har något vettigt att skriva om =/
Så då blir jag ju inge sugen på att skriva.
Men idag på jobbet så sa Madde åt mig att jag kan ju skriva om när jag var på Öland när min kusin tog studenten.
Så nu Madde tänkte jag göra det :)

Jag åkte ner på torsdagen..
Åkte från Örebro klockan 09.10 med tåg..
Kom fram i Kalmar klockan 16.25. Tänk att det tar en hel jäkla dag för att komma ner dit!
Men men, så är det iaf :P
När jag var framme så mötte jag upp Moster och även mormor som hade kommit från Linköping.
Sen bar det iväg till Öland.
Åkte förbi där min kusin var och hälsade :) alltid lika roligt att träffa henne, bästa kusin <3
Sen åkte vi vidare till Löttorp där min moster bor.
Tog det bara lugnt på kvällen, var väldigt trött efter tågresan.

På fredagan så var den stora dagen för min kusin.
Vi åkte ner till Borgholm och fixade blommor till henne, och hämtade hennes skylt med!
Sen  gick vi vidare till hennes skola och väntade på att dom skulle springa ut.
Jag blev faktiskt lite chockad när vi kom fram till skolan, trodde det skulle vara som här hemma.. men icke!
Det var inte alls mycket folk, det var ju bara Johannas klass som gick ur. Egentligen så går man på gymnasium inne i Kalmar, det var bara Johannas klass som gick ur från Borgholm. Så det var chockande, men ändå skönt på något sätt att det inte var så mycket folk.
Tyvärr var det inget roligt väder, det var uppehåll när hon sprang ut, men det var mulet och kallt! så det var lite tråkigt faktiskt.
När vi hade grattat henne så åkte jag, moster, mormor och Janne (johannas pappa) hem till han och började göra ordning för middagen medans Johanna åkte runt i Borgholm och skrek för fulla muggar ;)
Det började komma folk och sen kom även Johanna, hon öppnade paket först. Av oss så fick hon första säsongen av 2 1/2 men, en fin ljuslykta med sand i, och på ljuslyktan så satt det en lavendelkvist. Sen hade mamma pysslat lite och gjort en tavla till Johanna, där det var lite olika bilder på henne och även på mig och brorsan när vi var små tillsammans.
Sen var det dags för mat, grymt gott var det! mätt blev man iaf ;)
Efter maten så gjorde jag ordning mig för fest, för då skulle Johanna och jag vidare till Borgholm och festa med folk!
Vi gick till Harrys, men det var inget att hurra över där faktiskt.
Men jag hade ändå roligt :)
Så tack för en bra dag alla :)

På lördagen blev det bara lugnt.
Solen hade äntligen tittat fram.
Johanna och jag åkte upp till moster och mormor och vi satt ute i solen hela dagen. Hur skönt som helst var det.
Kalle kom förbi en stund med (johannas kille), men sen drog dom hem till Kalle. Jag stannade kvar hos moster. Trivs så bra med moster <3 världens bästa är hon :) <3
Vi grillade och tog det bara lugnt. Kollade på fotbollen också. Gick ju inge vidare direkt :P

På söndagen så åkte jag, moster och mormor ner till Borgholm.
Mötte upp Johanna..
Hon skulle börja jobba inne på pressbyrån om någon vecka så hon fick gå in och testa lite med kassan och sådär, så inte allt skulle bli helt nytt för henne. medans hon gjorde det så gick vi i affärer.. men jag hittade inget :P
Sen gick vi och hämtade Johanna för vi blev hungriga, så vi gick vidare till en restaurang "Pappa Blå". grymt gott var det där :P
Efter det så drog vi hemåt igen.. tog det bara lugnt sen.

Och på måndagen så var det dags för mig att åka hem.
Hade velat stannat längre, älskar att vara på Öland!
Så det tog hela dagen att åka tåg hem med, så himla tråkigt.. men så är det.
Var väldigt trött när jag kom hem... men det blir man när man reser.
Men hade en väldigt bra vistelse på Öland!
Ska försöka åka ner något mer nu i sommar :)

Sådär, nu har jag skrivit av mig lite.
Kom precis på att jag måste göra någon mat tills imorgon..
Så blir att rota i frysen nu och försöka hitta på något.
Sen ska jag nog sätta mig framför tvn.. har fått lånat Cattes sex and the city box, så ska väl börja kolla på det. Får se om det är något att ha ;)

Ha det så bra alla :)

// Jenny


Kusin Johanna på hennes student :)




jag, Johanna och Kalle :)

Kommentarer
Postat av: Madde

Tur att någon tonåring gör som jag säger :), låter som du har haft kul på Öland!

Ha det toppen imorgon, trots troligen uselt väder, hm. Krameliekram och trevlig Midsommar!

2009-06-18 @ 13:48:01
Postat av: Jenny

Svar till Madde: Jag lyssnar ju jämt på dig Madde ;) Jadå jag hade allt trevligt på Öland :) Ja det blir nog ingen grillning imorgon om vädret blir dåligt :( men kul ska jag allt ha :) Ha det så bra imorgon, trevlig midsommar :D kramkram

2009-06-18 @ 20:54:04
URL: http://jennysjogren.blogg.se/
Postat av: Madde

;) Syftade ABSOLUT INTE PÅ DIG! Utan några som bor under samma tak som mig, speciellt en yngre variant, som är inne i en riktigt jobbig period i tonåren just nu. Men det är sånt som hör till, smällar man får ta - det hör ju till!

Må så gott, och du nu SKINER JU SOLEN, mot alla odds!

Kramelikram på Midsommarafton!

2009-06-19 @ 10:03:55
Postat av: linnea

åååh har hon sex and the city boxen!? :O du kan ju inte annat än älska den! när jag får min lön är det första jag ska göra att köpa boxen, har velat haft den så länge nu och SÅ dyr är den faktiskt inte heller så då slår jag till ;)

2009-06-21 @ 23:54:16
URL: http://liinneasblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0