Bröllopshelgen!

Min helg som har varit har bestått av bara bröllop!
Min kusin Therese var det som gifte sig! :D


Det började i fredags att vi alla skulle ut till stugan klockan 19.00 på kvällen och grilla och umgås.
Men på grund av vädret så blev det tyvärr inte så.
vi fick istället åka ut till villingsberg där bröllopet skulle vara.
Men det gick bra där med, det slutade regna och vi kunde börja grilla allesammans :)
Sen umgick vi bara och lärde känna varandra :) En trevlig kväll.
När det var dags att åka hem så fick jag låna pappas bil och så körde jag hem faster, Moa, Jonna och Helen.
När jag väl var hemma så gick jag in i duschen på en gång och sen försökte jag sova.
Men tror ni jag kunde somna eller? NEJ! Det var vamt i rummet och sen var jag väl lite spänd inför bröllopet, så jag hade jättesvårt att somna. men jag tror jag somnade vid 02 någon gång. Och vid 03 så vaknade jag av att det åskade som aldrig förr! blev livrädd... Jag kan faktiskt erkänna att jag är rädd för åskan.. Men det kanske är förståligt efter det som hände utanför jobbet i fredags när jag jobbade. Berättar kort: det började ju åska och blixtra, tänkte inte mer på det. Sen hör vi världens smäll, och mamma kommer precis inflygandes då på jobbet. Utanför ser jag en familj, en mamma som håller på en bebis som gråter och pappan i en liten äldre unge. Mamman skriker att det slog ner i barnvagnen.. och hon bara skakade för hon var så rädd. Men allt gick bra med dom iaf, som tur är. I tidningen stod det att det var en tryckvåg som dom ramlade av när blixten slog ner i kyrkan.
Så efter det  som hände så är jag väldigt rädd!
Så jag kunde knappt sova den natten, och så skulle jag gå upp 08 också... så det blev kanske 4 timmar för mig den natten.

Så på lördagen gick jag upp och åt lite frukost och packade ner allt som jag skulle ha med ut till bröllopet.
Åkte direkt till farmor och hämtade Veronicas klänning. Sen åkte jag till apoteket för jag skulle hämta ut medicin till pappa, men då öppnade inte det förrän 10 och pappa hade sagt att det öppnade 9 till mig, så jag fick åka och hämta upp Emelie, berätta som det var och sen åkte vi och hämtade Marie i bråten, åka tillbaka till stan igen för att sedan hämta tabletterna, men tror ni inte att dom inte fanns på det apoteket eller? dom fanns på apoteket på lasarettet och det var inte öppet, så det var inget att göra åt det, bara att åka ut till villingsberg.
Väl framme så började Emelie fixa håret på Veronica, och Marie fick fixa mitt, eller hon började locka mitt :)
Emelie sminkade oss båda sen fixade hon mitt hår med :) Blev jättebra! både Veronica och jag blev nöjda!

Sen var det dags för Emelie och Marie att gå upp till herrgården, eftersom dom skulle servera på bröllopet så hade dom lite att göra. Så vi började klä på oss våra klänningar, sen var det även dags för oss att gå upp mot herrgården och möta upp alla.
När klockan började närma sig 14.30 Så såg vi en gammal fin bil komma nere vid vägen..
Det  var brudparet med bestman och tärna!
Dom gick upp mot oss och framför dom gick två stycken som spelade fiol. Jättefint :)
Dom gick ner mot ån, och vi gick efter och ställde oss bakom dom!
Vigseln var så fin! Kunde inte ha blivit bättre!
När den var klar så gick dom upp mot huset och dom gick in, stängde dörrarna sen kom dom ut igen och då kastade vi ris på dom :) Sedan skålade vi och kramade om dom :) Dom var så fina!
Sen fick vi mingla lite och dricka champagne för då skulle brudparet ta kort :)

När dom var klara så gick vi in och satte oss vid borden.
Det blev förrätt, varmrätt och efterrätt. Och under allting så var det flera som höll tal :)
Alla var jätteduktiga verkligen! :)

Sen drog festen igång.
Först dansade brudparet vals tillsammans! jättefint! dom var så duktiga!
Sen kom det ett liveband och gud vad duktiga dom var.
Det var fart hela kvällen! Många dansade hela natten lång.
Så det var väldigt lyckat!
Jag åkte hem vid 01.30 ungefär.
Var så himla trött eftersom jag hade sovit dåligt natten innan.
Men jag hade roligt iaf :D

På söndagen så åkte jag ut dit igen till klockan 11 för då var det brunch som gällde.
Många var slitna då såg jag :P
Hörde rykten att dom hade festat till 05.30!
Då förstår jag att dom var slitna ;) haha.

Men det var en lyckad helg och ett underbart bröllop!

Vill tacka Erika också som orkade hämta mig på natten och även skjutsade dit mig på söndag morgon. Tack <3

Therese och Jörgen,
Jag hoppas ni får det hur bra som helst
och önskar er all lycka!

Här kommer det lite bilder från bröllopet :)

                   


                   


                           
  





// Jenny

Kommentarer
Postat av: Erika

De var så lite så, du har ju skjutsat på mig så många gånger.

Du var, hur som helst, jättefin på bröllopet när du var uppklädd i klänning och så. Jättefin, verkligen! Puss

2009-07-06 @ 23:23:05
URL: http://erijka.blogg.se/
Postat av: Jenny

Svar till Erika: Nej så mycket som du har ställt upp att skjutsa har nog jag aldrig gjort för dig. Du är så snäll som alltid ställer upp verkligen :) <3 Tack gumman :) Puss

2009-07-06 @ 23:38:01
Postat av: Anonym

Kul läsning, varför blir man alltid rörd när man ser bröllopsbiler och läser om det.... börjar nog bli gammal ;-)

Vi ses! Kram Madde

2009-07-07 @ 09:52:54
Postat av: linnea

åh va fina dom va :) och thereses klänning vilken otroligt fin sagoklänning! jag önksar dom också all lycka! :)

2009-07-07 @ 17:20:14
URL: http://liinneasblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0