Grillkväll!

Idag blev det lite knas faktiskt.
Jag, murra och Annaberta hade planerat att vi skulle fika klockan ett idag :)
Men vid halv tolv ringer Madde från jobbet och frågar om jag kan jobba för det har kommit varor. Och självklart säger man inte nej till jobb ;) Men jag sa till Madde att jag hade bestämt och fika men det var helt okej, bara jag kunde vara på jobbet till kvart i två :) Så jag fick krångla lite med Murra och Annaberta och försöka så vi kunde fika lite tidigare än ett :) Och det gick jättebra :D Så Annaberta kom in till halv ett från degerfors, och murra kom vid ett ungefär. Så det blev lite stressigt men det gick bra ändå :) Det blev en clubtoast på "som Hemma" som det nu heter ;)

Men iaf, tänkte börja från början.
Idag åkte Tina till Åland med sitt innebandylag.
Så hon hade samling klockan 08.55 borta vid Karlberg.
Hon ställde klockan på 07.30... så jag vaknade ju då. Sen snoozade hon flera gånger så jag hann ju aldrig somna om direkt. Sen gick ju hon upp till slut, och då härja hon ju så mycket, packade ner det sista och sådär. Så jag kunde absolut inte somna om. Så när hon gick vid 08.40 så var ju jag pigg.
Så då skulle jag vara lite fisig och smsa till Murra och skrev: dags att vakna ;)
Vet ju att hon brukar vara vaken vid nio tiden, så därför skickade jag till henne ;)
Och jag fick faktiskt svar exakt klockan 09.00 av henne :P bra där ;)
så jag gick upp och bryggde kaffe och gjorde mackor :) Fick även båda tidningarna idag, helt bra :D så jag läste dom och kollade även på film, det blev:" se upp för dårarna". Sen gjorde jag i ordning mig och gick till stan och käkade med Murra och Annaberta :)

Efter jobbet så gick jag hem till mig.
För då var det dags för grillning i bråten tydligen :D
Så det var bara att gå hem och fjäska om bilen, sen hämtade jag upp Catte, sen åkte vi till bråten. Gick in på konsum och köpte lite grejer där först :)
Sen så fick vi vänta på att Walli skulle komma, tog ju sin lilla tid :P hungriga var vi med!! men till slut så ;)

Efter det blev det Kubb :)
Helt mörkt, såg ju ingenting typ :P fick chansa vart man kastade pinnarna :P
Det var jag, Murra, Jerry och Anton (Jerrys son) som var på lag. Och vi mötte erika, Wall och Catte. Mitt lag vann :D:D wiiee :D Bra där :P
Sen gick vi in och göttade oss :) spelade lite skipbo, tyvärr så vann jag inte :( men jag förlorade inte heller ;)
Lyssnade på lite musik gjorde vi också. Singel och sökande ;) hahahahaha.

Sen blev det att åka hem.
och nu sitter jag i Tinas lägenhet.
Helt ensamt är det.
Inte ens en katt här!
och jag som är kattvakt :(
Hmm..
Belse är ju ute hela tiden ju :( helt fisig.

Men nu blir det nog sängen med en bra film.
Men jag kommer nog slockna efter fem minuter, är så jävla trött!!
Känner att mina ögon åker ihop snart.

Så hej då!!
NattiNatti!

// Jenny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0