Vilken dag!

usch.. seg uppdatering här.
Men känner att jag inte orkar blogga så mycket just nu..
Men hoppas det blir bättre med det.

Är hundvakt nu åt mina grannar, dom åkte till USA idag.
fast dom åkte redan igår till arlanda.

Igår blev det lite spel här med wall, tina, emelie och Erika.
Vi spelade sista ordet, a-ö och sen poker.
Wall vann pokern, grattis till henne.
Hon som först bara ville lägga tio kronor i insats först, men det blev tjugo.
Men gud vad vi fick tjata för att vi skulle lägga tjugo. men nu tror jag hon är glad för det ;)

Tänkte berätta om min dag idag...
jag har grannarnas bil nu eftersom dom är borta.
så jag och tina åkte först hem till henne så hon kunde släppa in belse.
sen åkte vi vidare till stan för hon skulle till banken, det var hur mycket folk som helst där så tina sket i det, så då drog vi vidare till lidl. där handlade vi mat till idag. fanns inge kött, det var helt tomt. så vi åkte till kronhallen och köpte det.
efter kronhallen så åkte vi hemåt.
när vi är på väg så ser jag att polisen åker efter mig.
jag blir nervös, för det blir jag alltid när jag ser att polisen är efter mig :p
Men tina säger att jag ska lugna ner mig och köra lugnt bara.
sen helt plötsligt så ser jag att polisen sätter på deras ljus.
jag stannar efter vägkanten på en gång och blir hur nervös som helst !!!
jag ser att polisen kommer ut från bilen så jag går ur också...
ena polisen som var en kille säger att han vill se mitt körkort sen att dom ska göra en blåskontroll.
Jag hämtar min plånbok som ligger i lidl påsen i baksätet.
självklart tappar jag plånboken i backen eftersom jag var så nervös...
ger körkortet till den ena polisen den andra ber mig att blåsa..
självklart gjorde jag det med och det var helt okej!
men det dom hade stoppat mig för var att jag inte hade någon reg. skylt där fram på bilen.
jag visste inte om att jag inte hade det så blev chockad när han sa det till mig.
men jag berättade som det var att det inte är min bil utan att det är mina grannar, och att jag är hundvakt åt dom och att dom är i USA.
Dom var snälla iaf och sa att jag hade tur, för egentligen brukar det bli böter för det här.
men jag hade tur! tack gode gud !!!
sen fick jag åka hem...
när jag kom hem så bara släppte allting och jag började gråta i bilen.
jag blev väl så chockad antar jag.
men tina lugnade ner mig iaf.

usch... vilken dag alltså.

Sitter själv hos grannen nu..
vet inte vad det blir ikväll, verkar inte bli något.

Så får se vad jag hittar på.

// J

Kommentarer
Postat av: Erika

Haha, vad söt, börjar gråta och grejer.. =)

2008-12-29 @ 21:06:01
URL: http://erijka.blogg.se/
Postat av: jenny

Svar till erika: ja men jag var ju så nervös :P

2008-12-29 @ 21:31:47
Postat av: Anonym

Tjing Jenny! Lät inget vidare det där med reg.skylten förstår känslan! Det är ju en sak om de står efter vägen och gör rutinkontroller, men bli stoppad m blåljus kan inte vara nåt vidare... stackare. Kännns alltid lite pressat att bli stoppad även om man VET att allt är OK! Värre om man är osäker på om man varit hård på gasen...

Nu vet du hur det känns att blåsa, alltid något! För det var säkert inte sista gången :) Det är en BRA rutin de har vid kontroller! Ha ett riktigt GOTT NYTT ÅR på er allesammans! Nyårskramar från M.

2008-12-31 @ 09:41:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0