Om min roliga fredag :P

Oj oj oj, här var det verkligen segt..
Men sitter inte så himla mycket vid datorn längre.
Men jag tänkte i alla fall berätta om min fredag kväll, för det är lite roligt faktiskt :P

Dagen började med att jag jobbade till 18..
Även Marie och Madde jobbade.
Madde frågade mig om jag cyklade till jobbet, vilket jag inte gjorde då, så då sa hon att jag kunde få skjuts hem. Jag skulle till Tina efter jobbet men det gjorde inget sa hon. Skönt tänkte jag, så slapp jag ju gå :P
Marie skulle med Madde hem efter jobbet för hon skulle träffa Emelie (Maddes dotter), så hon skulle också åka med Madde.
När vi väl slutade och kom iväg så åkte vi till Tina, väl framme i bilen:
Madde - Marie gå ut från bilen.
Marie - Va ??
Madde - ja, gå ut från bilen.
Marie - varför det? har jag gjort något?
Madde - nej gå bara ut från bilen, och ta med dig systembolagspåsen också.
Jag fattar självklart ingenting, trodde att Madde drev bara med Marie.
Men Marie går ut från bilen, jag nickar nej till Marie eftersom jag trodde hon skämtade.
Så när marie var på väg in i bilen igen så säger madde igen att hon inte får sätta sig i bilen.
Jag börjar garva som fan, och tackar för skjutsen i alla fall. Marie gör som Madde säger och tar systembolagspåsen.
Både Marie och jag skrattar samtidigt som vi står som två frågetecken.
Madde kör iväg.
vi två står och kollar efter henne och tror att hon åker och vänder, men nej, vi ser bilen försvinna.
Jahopp tänkte vi, vad gör vi nu??
Så vi tänkte att vi går in till Tina och snackar med henne.
När vi ringer på dörren så öppnar Tina och sen ser vi helt plötsligt Emelie där också.
Både Marie och jag blir jättechockade!
Vi blir bjudna på plankstek, och cider.
Sen efter maten så sminkade Emelie oss, vilket hon är välldigt duktig på att göra! ville bara meddela det ;)
Sen fixade hon även våra hår med :)
Efter det så fick vi massage, dyng gött :)
Och sen säger dom att vi ska göra uppdrag...
jag trodde inte på det, utan att dom bara sa så för att skrämma upp oss.
Men sen säger tina att första ledtråden finns någonstans på köksbordet.
Marie och jag går dit, och jag hittar en lapp där det står: steg 1, gå till sibylla och sjung en låt för killarna där, när ni har gjort det så får ni en lapp där det står om det andra uppdraget.
Så Marie och jag klär på oss ytterkläderna och går till sibylla. Då började jag bli nervös eftersom jag började tro på dom nu :P
Så när vi kom till sibylla så sa vi som det var, men dom hade inte fått någon lapp :S
Så jag ringer tina och säger det, och då ser Marie dom samtidigt utanför sibylla och dom skrattar som aldrig förr.
Så vi springer ut efter dom men dom springer ifrån oss.
Sen i alla fall så gick vi in igen till tina och tog en varsin cider och bara pratade och larvade oss.
Det var en grymt rolig kväll och det måste vi verkligen göra om :D
Har inte haft så kul på länge :P
Tack brudar för en underbar kväll :D <3

Sådär, nu fick ni veta om min fredag.
Resten av helgen så har jag bara tagit det lugnt och även jobbat :)

Är förresten klar med alla julklappar nu :)
Hur gött som helst verkligen :D

puss & kram :)

Kommentarer
Postat av: Madde

Den gick ni på :))

2008-12-08 @ 22:47:10
Postat av: linnea

hahahha! va kul det lät :D men hängde inte med, vart tog madde vägen då egentligen? :P

2008-12-08 @ 23:19:24
URL: http://liinneasblogg.blogg.se/
Postat av: linnea

svar: på fredag blir det nog klassfest och sen kanske vidare nånstans och på lördag blir det julmys hos bea med tjejerna :) i helgen blir det party iaf ;P

2008-12-08 @ 23:21:14
URL: http://liinneasblogg.blogg.se/
Postat av: Madde

Madde åkte hem och fick senare agera taxi för att få hem Emelie och Marie senare, inte var jag bjuden på Plankstek inte ;) Fick nöja mig med en körvmacka...

Det du Jenny!...

2008-12-11 @ 23:10:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0