Om mitt läkarbesök

Ja nu tänkte jag berätta om hur det gick hos ögonläkaren idag.
 
Fick sätta mig i en stol och det första jag får göra är att kolla synen på båda ögonen. OMG vilken dålig syn jag har på högerögat. Jag skulle läsa raden så långt ner som möjligt, herregud... jag ville typ läsa raden som var högst upp. Men tog en rad som jag såg lite på men det var väldigt suddigt :P gick ju sådär kan man ju säga.. hoppade över en bokstav också. Sen bytte vi öga och då var det en jävla skillnad kan jag lova, jävlar vad jag såg haha :P Då kunde jag läsa raden längst ner utan problem ;)
Men glasögon behöver jag ju... det märkte jag ju nu :P
Har ju haft nedsatt syn på högerögat sen jag var liten så det var ju inge konstigt med det... men trodde inte jag såg så dåligt med det haha :P
Iaf... sen tog hon något tryck på mina ögon och det var bra sa hon. Vad hon nu menar med det? Sen fick jag droppar i ögonen så pupillerna vidgades. Sen fick jag träffa en annan läkare.
Hon kollade i mina ögon och sa att jag iaf inte har någon ögonsjukdom, gött de. Utan det är allergi som jag har. Jag vet ju helt hundra att jag har pollen och gräsallergi. Men hon sa att jag kan vara ganska känslig mot andra saker som jag inte vet om, att jag är "lättmottaglig" eller vad man ska säga. Det kan vara vad som helst sa hon, växter, damm, dun, kvalster, djur, starka parfymdofter eller starka dofter överhuvudtaget, cigarettrök osv.
Jag kom på då att oftast är jag svullen om mina ögon dagen efter att jag har varit ute.... mycket olika dofter ute ju plus många som röker.. kan ju vara därför jag är svullen dagen efter då? Jag har ju trott att det är för att jag sminkar mig som jag blir svullen, men jag har aldrig ögonskugga och sådant längre.. utan bara mascara när jag går ut, så smink kan det inte va.
 
Iaf, jag fick några droppar i recept som jag kan hämta ut när jag blir sämre. Det är mest till när pollensäsongen kommer igång igen. MEN att jag ska börja med dom här dropparna tidigare precis innan säsongen börjar. Ibland sa hon att vissa behöver börja redan i Februari. Skulle det vara så att det blir ännu värre så får jag  höra av mig till dom så skulle dom fixa kortison till mig.
 
Jag blev nyfiken och frågade om jag ville göra ett pricktest vart jag skulle höra av mig, för det kan ju vara så att jag har blivit allergisk mot något som jag inte vet om. Då skulle jag höra av mig till vårdcentralen sa hon.
Så jag ringde dirr när jag kom utanför lasarettet och fick en telefontid.
När dom ringde upp mig så sa jag som det var och självklart hade min läkare gått på semester och dom visste inte om hon skulle vara borta en eller två veckor. Jag skulle återkomma på Måndag för då har dom säkert hennes schema. Min vanliga tur liksom.....
 
Så ligger det till iaf.
Och mina pupiller blev stora så jag tog kort men gjorde det i bilen och det var jobbigt att titta så blev inte sån bra bild men bjuder på denna:
 
 
Jag blev väldigt ljuskänslig och jag fick huvudvärk med =/ Men jag blev ju inte typ blind som jag trodde att jag skulle bli haha :P Men jag fick allt gå med solglasögon ett tag.
Men nu är det bra igen :)
 
Så ligger det till, tänk att allergi kan göra så mycket, sinnessjukt.
 
Käkade mat med mamma sen kom Linnea och drack kaffe med oss :) Men mamma körde hem oss sen, hon följde med in och testade ett par skor som är för stora för mig som jag aldrig har använt. Dom passade henne så hon fick köpa dom plus två tröjor.
 
Har strulat till det med pengar för mig med denna månad. Jävlar vad fattigt jag kommer få leva ska ni veta. Jag har inte fått så mycket som jag egentligen borde få, jäkla skit. Så nu är jag verkligen fattig ska ni veta!! Jag önskar verkligen jag hade ett fast jobb.
 
Linnea har varit här i några timmar och pratat och kollat på massa studentbilder som hon har framkallat :)
Nu sitter jag och kollar på nybyggarna sen blir det efterlyst och Filip och Fredrik :)
Mys sockorna är på och tända ljus såklart :)
 
 
Jäääääävligt långt inlägg detta.
Inte en chans att ni har orkat läsa allt ;) haha.
 
Hedda Hedda

Kommentarer
Postat av: Sofia

haha shit! Det ser ju inte ens ut som DU på bilden. Mohaha. Alltså... jag ångrar mig lite att jag inte gick hem med den där missoni tröjjan. FAN vad kär jag blev alltså. Hörs imörra! Pusss

Svar: haha nej helt läskiga ögon :P Men JA den var verkligen DU!! Du skulle verkligen passa skit bra i den! men 499 kr asså... =/ äre värt de tro?? PUSS
Jenny Sjögren

2012-09-27 @ 19:06:45
URL: http://mylifeinwriting.devote.se/
Postat av: Therre

Skönt att äntligen få lite riktig hjälp med ögonen! Men syntest hos optikern nästa kanske?!
Var på Lindex i veckan men du var inte där då :( Vi får ta en fika någon dag och "catcha up" om livet :D

Svar: Ja det var ju på tiden att jag fick komma dit ;) haha ja jo jag måste fan till en optiker nu, herregud vad jag såg dåligt på ena ögat :P Jaså var du?? då måste du ha lyckats komma dit när jag hade lunch =/ Det tycker jag verkligen att vi ska :D Hör av dig vilken dag som passar dig bäst :D <3
Jenny Sjögren

2012-09-28 @ 13:22:14
URL: http://therre.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0