Min Måndag och lite bilder

Min dag idag då.
Vaknar av att mamma ringer och säger att jag har fått en tid på vårdcentralen 14.30, ÄNTLIGEN!
Gör ordning en god frukost och sen sitter och slappar framför tvn och datorn :)



Sedan tog jag mig en promenad till vårdcentralen. Läkaren börjar ställa en massa frågor, sen kolla hon i mina öron, näsan, hals, ögon och lyssnade på lungor och hjärta. Men det lät bra och såg bra ut enligt henne. Fick ännu en till salva på recept till ögonen som jag ska smörja runt om ögonen! Ska till stan på Torsdag så då tänkte jag hämta ut den. Tredje gången gillt då eller vad säger man? ;) Sen så fråga hon om jag ville ta prover?? ehm.. ja det var ju därför jag kom dit liksom?? hallå!?
Så då får jag gå till Labb, sitta där och vänta en stund men sen fick jag gå in och då tog dom blodprov, vilket jag aldrig har gjort förut och det tyckte jag INTE om. Usch säger jag bara. eftersom jag är nålrädd och inte så himla förtjust i massa blod så titta jag bort hela tiden medans hon höll på.. och det var väl tur det annars hade jag väl svimmat där. Sen tog hon även näsprov, vilket jag aldrig heller har gjort tidigare. och det var ännu värre kan jag lova! skit obehagligt är det. Dom stoppar typ upp en lång tops i näsan, så långt som det går typ.. och det kittlas typ som om man vill nysa, och man rycker till och det börjar rinna tårar från ögonen. Usch usch, riktigt obehagligt. Men nu är det gjort i alla fall, så förhoppningsvis får jag svar den här veckan, annars nästa vecka.

Efter vårdcentralen gick jag direkt till Sofia och hälsade på :) Fick kladdkaksmuffins och kaffe sen satt vi och prata, gosade med deras nya katt Diezel, hur goooo och söt som helst :) sen börja vi spela wordfeud och nörda oss som fan ;) Men tillslut blev jag så hungrig så var tvungen att gå hem. Tog självklart ett kort på söta bebis missen :)



Och jag blev grymt sugen på att göra kladdkaksmuffins för jag tyckte dom var sååå goda som Sofia hade gjort :) Så jag gick direkt till konsum och köpte på mig det jag behövde för att baka. Sen hem och börja laga mat och baka! det blev kyckling, ris och currysås till middag :) riktigt gött var det! muffinsen har jag faktiskt inte smakat på än :O Men ska nog gå och göra det nu ;) hoppas på att dom blev lyckade ;)









Nu ska jag väl försöka ta mig ork och hänga in tvätt, sen ta mig en dusch eller om jag gör det imorgon förmiddag? Ska i alla fall skicka ett mejl till min lärare och även min handledare på VFU:n nu så jag får det gjort!

PÖSS


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0