Övervunnit min rädsla idag

Idag fick man masa sig upp 07.. det var inte roligt kan jag lova!
Har övervunnit min rädsla idag, har nämligen varit hos tandläkaren på en undersökning.
Herregud jag förstår inte varför jag är så rädd?
Dom tog först 4 kort.. och under den tiden så kom det några få tårar.. tandläkaren titta på mig och frågade om det gjorde ont? nej gud nej sa ja.. jag tycker bara det här är så obehagligt. Då fråga hon om jag mena att ta kort eller över lag? och självklart menar jag över lag!! Fast jag inte har behövt gjort så mkt under alla år hos tandläkaren så har jag ändå en rädsla för att gå dit! vet inte vad det är.. men jobbigt är det.
Men iaf.. jag hade inga hål... jag hade typ början på små hål men hon sa att det är inget hon kan laga för dom är så pass små.. så bara jag sköter tandborstningen så ska det nog gå bra! tandsten hade jag ju också såklart.. vilket jag redan visste. så jag fick en ny tid nästa torsdag hos en tandhygienist som ska ta bort tandstenen.. och det kommer gå på 1000 kr!!! hur fan ska jag ha råd med det undrar jag??? Jag är en fattig student, hallå??? aaa iaf.. min tandläkare frågade om jag tycker det är obehagligt att ta bort tandsten.. öh ja, jag tycker ju bara det är obehagligt att gå till själva tandläkaren liksom? Men hon sa att jag kan be om bedövning om jag vill, så det ska jag fan göra!!

Nu sitter jag här hemma i soffan med en kopp kaffe, knäckebröd med ost på och ett ägg, så jävla gött!

Har pratat i tele med min underbara Linnea idag med! Hon är äntligen i Sverige, kommer hem till kga vid 13, så idag ska jag hinna med att träffa henne hade jag tänkt :D ♥

Jag ska försöka och inte någon powernap idag.... så kommer jag somna gött ikväll istället. Får se hur det kommer gå.. jag får dricka mkt kaffe helt enkelt ;)

Har ni tandläkarskräck eller är det bara jag som är fjantig??


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0