Mitt år 2010

Nu äntligen kommer mitt år 2010! :D
Bättre sent än aldrig, eller vad säger ni? ;)

Januari 2010
Den här månaden så var det väldigt kallt hemma hos mamma, det var något fel på bergvärmen så vi kunde ha typ 14 grader inomhus, INTE OKEJ när det är sååå kallt ute :P
Jag köpte en ny dator, vilket var värt pengarna för min gamla var ju helt värdelös!
Jag fick en ny design på bloggen den här månaden av min vän Linnea :)
Jag var kattvakt åt Belse för Tina åkte till Idre med sin klass.
Erika och jag krockade med en annan, det gick bra som tur var, men läskigt det var det!
En del fest blev det också såklart ;P "animals" kvällen bland annat ;)
Mamma köpte sig en ny bil, som hon typ älskar :P hon är väldigt väldigt rädd om den iaf ;)
Tina fyllde 21 år och hade födelsedagsfest, jag hade riktigt kul på den men hände väl en del som var mindre kul. Men kvällen slutade bra på statt iaf :)







Februari 2010
Den här månaden bokade vi resan till Alanya! :D
Var kattvakt åt Belse för Tina åkte till sälen.
jag var mycket med mina vänner såklart <3
Jag gjorde pricktest och kollade vad jag är allergisk emot, resultatet blev att jag är allergisk mot pollen och gräs.
Tina gästbloggade och berättade lite saker som jag har gjort på fyllan. Jag kan ju säga att jag dricker aldrig mer sprit igen :P





Mars 2010
Den här månaden fick jag veta att Lady Gaga skulle komma till Sverige, var väldigt nära att åka men tyvärr så blev det inte så, ångrar lite det faktiskt =/
Gick på bio med Erika och Tina och kollade på "Farsan".
Det var nog den här månaden som Tina, jag och Erika kom på vad kul "Cluedo" är. Herregud vad vi har spelat det spelet :P
Lite fest blev det såklart!
Fick veta att min kusin Johanna skulle komma i April.
Köpte biljetter till hoffmaestro.



April 2010
Min kusin Johanna komer över påsken! :D
Erika fyllde 21 och hade fest, samtidigt som det var hoffmaestro på statt. Bra kväll!
mamma, jag och kusin åkte in till örebro och hälsade på min andra kusin och hans familj, vilket vi inte gör så ofta så det var riktigt kul att träffa dom :)
Åkte till Borås med Tina för hon skulle köpa en cykel där.
Annaberta hade sin invigning av "Pastell Intim".
Jag var hundvakt till Zelda och Leija :)
Tina och jag bokade biljetter till Öland!
Det blev en spontanfest hemma hos Catte och brorsan :P
Jag bestämde mig för att jobba på pressbyrån på Öland, hade blandade känslor just då.
Och så blev det ju självklart valborgsfest ute i Mölle! :D











Maj 2010
Den här månaden fyllde brorsan 25 år! <3
Jag färgade ögonfransarna för första gången :P
jag var till valsverket med ojojoj-gänget och kollade på Mia Skäringer! grymt bra kväll :D
Kollade för första gången på filmen "allt för min syster" och det är en utav de bästa filmerna jag har sett! Jag var till och med tvungen att köpa den!
haha den här månaden hade vi våran "vinkväll" och var nog det roligaste på länge :D grymt rolig kväll! <3
Vi hade en "drinkkväll" hemma hos Tina där jag och Erika körde på rocktema, vi fortsatte senare till Catte och brorsan där dom hade inflyttningsfest.
det blev en sightsing i Hällefors med Sofie och Tina :P









Juni 2010
Värmen kom till oss, underbart!
Jag insåg att det hade gått 2 hela år sen man tog studenten! shit vad åren går fort alltså!
jag och Sofie gick och kollade på alla som gick på balen. jag var mest ute för att se Marie och det fick jag med :D Så himla fin var hon <3
Sen var man ju självklart och tittade på när alla tog studenten! Får säga Grattis till Marie och Emelie som gjorde det :) <3
Tina och jag åkte till Öland, det var helt underbart :) <3
Det blev en möllefest, en liten avskedsfest till mig kan man säga! lika roligt som vanligt var det men jobbigt eftersom det var sista gången man träffa alla innan man åkte till Öland för jobb.
Och så åkte man till Öland och jobbade. Firade midsommar där nere och det blev en lugn midsommar. Det gick upp och ner med min hemlängtan kan jag säga. Vissa dagar var riktigt jobbiga.









Juli 2010
Den här månaden slet man och jobbade som aldrig förr.
Blev en del utekvällar med Katti på strand och tog någon öl :)
Det blev bestämt att den 23.e juli så skulle Tina, Marie och zafer komma ner och hälsa på mig, längtade som tusan.
jag bokade mitt fallskärmshopp!!
Var på bilbingo med både Johanna och även med min moster, ingen vann något dock =/
Åkte upp ibland till Löttorp där min moster bor och hälsade på henne och sov även över där ibland, riktigt mysigt :)
Johanna och Kalle åkte till Stockholm och var på 3D ultraljud, riktigt häftigt att se på film och bilder sen :P
Jag fick reda på att jag hade kommit in på Karlstads universitet!
Sen blev det äntligen den 23.e och Tina, Marie och Zafer kom! en grymt underbar helg och den var nog fasen den roligaste på hela året. Vi gick ut på strand på hoffmaestro, galet kul kväll! dagen efter gick vi också ut men det blev en aningen lugnare den kvällen ;)
och så jobbade jag sista dagen på pressbyrån.. blandade känslor. Det skulle bli kul att komma hem till vännerna igen men sakna alla som man har träffat under sommaren på Öland <3

















Augusti 2010
Den här månaden blev det en tripp till Liseberg. Jag åkte tåg från kalmar direkt till Göteborg där jag mötte upp Tina, Zafer, Sofie och jessica! :D Vi var en heldag på liseberg och vi träffade Alec, teo, Oskar och Jocke också! :D
Nästan direkt när jag kom hem så började jag kolla efter lägenheter. Var och kollade på en men var inte nöjd så struntade i den.
Sen kom nog den jobbigaste dagen på hela året. När jag kom hem från Öland så fick jag reda på att Murras hund Freja var dålig. Jag hörde av mig till Murra och hon hade bestämt sig för att avliva henne. Jag åkte hem till Murra och fick ta sista farval av Freja bara några timmar innan det var dags att avliva henne. Kommer aldrig glömma den hunden, världens bästa och finaste tjej. RIP Freja <3<3<3
Jag gick på intervju eftersom jag hade fått extra jobb inom barnomsorgen. Dom ville mest träffa mig och kolla vem jag var :)
och sen så kom dagen som jag skulle hoppa fallskärm!! Shit vad nervös jag var!! men det är det häftigaste jag har gjort i hela mitt liv och jag måste säga att jag är stolt över mig själv :D en sån jäkla häftig upplevelse som alla borde testa :D
Och så åkte jag, tina, erika, sofie och jessica till Alanya :D såå himla skönt att få komma iväg lite! en rolig resa var det allt :D men jag fick öroninflammation så det förstörde resan lite faktiskt :( och flyget hem var det värsta jag har varit med om, jag säger bara en sak, ha aldrig öroninflammation och flyga samtidigt!
sen var det första skoldagen på karlstads universitet, jag var riktigt nervös. Men redan på andra dagen så lärde jag känna angelika vilket jag är riktigt glad över att jag har gjort :)
Sen kollade jag på en lägenhet och bestämde mig för att köpa den! :)









September 2010
skolan började dra igång på riktigt den här månaden.
Jag flyttade in i lägenheten där jag bor nu :)
Det blev en hel del plugg.
jag jobbade på en förskola för första gången och det gick bra :)
det blev fest och lite för mkt av det goda ;)
Blev sjuk också :( inge kul.
Gick på åtorpsmarken med Tina.
och 26 september så fick min underbara kusin lilla Neo <3 och det blev det datumet jag ville också ;)







Oktober 2010
Plugg, plugg, plugg var det som gällde denna månad.
Min prövotid gick ut denna månad med :P gött!
Murra hade födelsedagsfest! 22 år blev hon :) en bra kväll var det :)
Brorsan och Catte förlovade sig :) <3
Linnea tog lite kort på mig :P
och så blev det oktoberfest i Mölle! :D











November 2010
Jag hade min första VFU och jag trivdes :)
Jag bjöd hem ojojoj-gänget plus tina på en vinkväll. det blev massa prat och det var riktigt trevligt :D sen blev det vidare till nightshift med tina och emelie.
Bokade kryssning!
Jag fyllde 21 år! :)
och Marie fyllde 19 år :)
annars hände det inte så mycket speciellt den här månaden.
Jag umgicks med vännerna såklart <3



December 2010
Åkte på kryssning vilket var grymt kul :D
blev sjuk den här månaden.
pluggade som vanligt som en galning!
Hade julmys hemma hos sofie med brudarna <3
Fick extra jobba lite på ojojoj, hur kul som helst :D
Jag var kattvakt åt Lisfis när Linnea med familj var till Thailand.
Julafton, en hyfsat bra jul för en gång skull, och lugn :)
Juldagen blev det fest, det var bara erika och jag men vi hade grymt kul :D tack vännen <3
Jag var hundvakt åt zelda och Leija.
Det blev en överraskningsfest för Emelie som fyller 20 den 24.e januari men är i Holland då.
Och så blev det nyårsafton, en lugn en, tog några öl och cider bara. Nästa år ska jag fasen inte vara hemma över nyår! får hoppas att det blir så med och inte bara prat!










Sådär, det här var hela mitt år 2010!
Hoppas det var kul att läsa :)
Det tog ett bra tag att skriva det här inlägget kan jag säga er!

Nu till något mindre roligt, plugg!

Kommentarer
Postat av: Em

Himla kul att lasa :D hant mkt i ar! :)

Fast maste bara tillagga att det ar den 26e jag fyller ;)

2011-01-12 @ 21:54:58
URL: http://emeliewiktorsson.blogg.se/
Postat av: jenny

Emelie: Ja, jag tycker det är kul att kolla tillbaka och läsa om mitt år, kul att ha liksom :) Ja det har hänt en del faktiskt :P

Oj, förlåt :P orkar inte ändra det men då vet jag det nu iaf ;) haha.

2011-01-12 @ 22:45:09
URL: http://jennysjogren.blogg.se/
Postat av: Johanna

Sötnos! :) Händelserikt år för dig. Kul att läsa.. Undra om man skulle skriva en sån också, men hur kommer du ihåg allt?:P <3

2011-01-14 @ 13:42:49
Postat av: Jenny

Johanna: Ja det har hänt en hel del faktiskt :P Ja men gör det :D jag går igenom varje månad i min blogg och läser, för då ser jag ju om jag har skrivit något särskilt den månaden :)

2011-01-15 @ 12:14:55
URL: http://jennysjogren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0