Varning för en irriterad Jenny...

Jag kan ju varna redan nu att i det här inlägget kommer jag vara väldigt irriterad!!!

Tina och jag har pratat länge om att vi vill åka ner till Öland i sommar, Tina har inte varit där sen hon var liten och jag älskar ju att få åka ner till mina släktingar där :) åker ner till dom varje år och jag bara älskar det :)
Men i alla fall, nu när jag kom hem så skulle jag sätta mig och försöka boka biljetter till oss, eftersom Tina är i skolan så hinner ju inte hon det... och eftersom jag ehm.... jag är arbetslös så har ju jag hela dagen på mig att göra det :P
och när jag sitter och ska boka tåg så är det ju svindyrt, vilka dagar man än åker, och vart man än åker ifrån!! gud vad irriterad jag blev!! Jag kollade från både Örebro och Degerfors, men det är ju svindyrt att åka från båda ställena. Jag ringde till Tina och hon sa att jag skulle testa och ta från Laxå, och det blev mycket billigare! Så jag har bokat från Laxå och även hem dit med!
Men helt enkelt, man kan inte ens boka tågbiljetter från staden som är närmast där man bor för det är så jäkla dyrt!! Och sen håller dom på och tjatar att man ska ta tåget istället för bilen för miljöns skull!! Men det är ju klart som fan att man tar hellre bilen än tåget när bensinen är billigare än att åka tåg!!
PLUS att man måste boka flera månader innan man ska åka iväg, för då KAN det vara billigare.
ÅÅhhh vilka nötter dom är alltså!!

Sådär, nu har jag fått skrivit av mig lite, skönt ibland att göra det.
Nu är i alla fall biljetterna bokade från Laxå till Kalmar.
Det ska bli kul och skönt att få komma iväg, men det är ju ett tag kvar.
Men den som väntar på något gott väntar aldrig för länge :)


Kommentarer
Postat av: linnea

Åh va kul med öland! :D va länge blir ni borta då ungefär ? :D svar: ja det är lite mysigt faktiskt! :D men nu blev det ju molnigt bara för det! ;( jag hälsar till han! :D

2010-04-16 @ 13:34:00
URL: http://liinneasblogg.blogg.se/
Postat av: Jenny

Svar till Linnea: Ja det ska bli riktigt kul :D Vi åker på en söndag och kommer hem på en fredag :) så nästan en vecka :) ja och det blåser lite kallt ute med :( Gör det :D

2010-04-16 @ 14:40:30
URL: http://jennysjogren.blogg.se/
Postat av: Moster

Håller med dig ...Men NI är så välkomna ska bli så kul. Så den som väntar på nåt gott väntar aldrig för länge...eller kanske alltid* för länge. Haha Puss & Kram

2010-04-16 @ 17:32:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0