Göteborg!

Hallå där :)

Kan börja med att den här helgen har varit underbar och rolig!
I fredags så jobbade jag till 15.30, direkt efter jobbet så åkte jag, Erika och Tina ner till Göteborg för att hälsa på våra vänner Alec och Teo som bor där. Dom visste inte om någonting, utan detta var en spontan grej som vi gjorde :P Erika tog kontakt med Jocke som också är vän med dom, för att kolla så dom inte skulle göra något särskilt så dom var hemma när vi kommer. Men han skulle själv dit så då visste vi ju att dom bara skulle vara hemma :)

På vägen dit så blev det en bil lek som Erika lärde oss, för jag hade i alla fall inte spelat det tidigare.
Det var roligt men jobbigt efter ett tag, och jag tror Erika vann också ;P
Men vi roade oss ett tag i alla fall :)

När vi började närma oss Göteborg så tog vi fram vägbeskrivningen eftersom vi inte visste vart dom bodde.
Det var Tina som läste den, men tror nog att jag hade klarat det bättre. Vi lyckades först hamna i Partille av någon konstig anledning, men vi kom snart ur det och fortsatte mot Göteborg :P Men sen skulle vi svänga av mot "Gamlestaden" som det stod på vägbeskrivningen, men Tina sa ingenting utan var tyst, tills hon efter ett tag sa att vi skulle leta efter en skylt som det står "Gamlestaden" på, ja jo, problemet var ju att när hon direkt sa det så åkte vi precis förbi den avfarten! Jag kom på då att det här skulle vara en serie, så i sutet av ett avsnitt skulle det stå: Hur ska det gå för Erika, Jenny och Tina, ska dom hitta? haha :P road jag var va? :P i alla fall, vi vimsa runt ett tag i Göteborg och hade ingen aning om vart vi var, men tillslut så kom vi någelunda rätt, vi hitta till en gata som vi visste var i närheten av där dom bor, men deras gata hette "storkgatan" och vi såg bara massa andra gator med fåglar, förutom Tina som läste fel på en: "Folkgatan"... Njaa.. jag kunde inte vara tyst så jag säger till Tina: "Tina, du vet att det är fåglar som gäller nu, det där var "Falkgatan". Efter ett tag så tröttnar vi på att leta så vi stannar vid en parkering och Tina hoppar ur bilen och frågar en taxi chaufför om han vet vart "storkgatan" ligger. Tillslut hittar vi gatan och Erika ringer till Jocke och frågar vad det är för portnummer och vilken dörr vi ska gå in i..

När vi ringer på deras dörr så öppnar Alec och skriker: Neeeeeeeeeeeeeeeeeeeej!! hon kramar om oss och sen springer hon direkt in till Teo och skriker: Teo, visste du om det här!!? haha han visste inte om något heller :P Men hon blev glad i alla fall, tur de ;)
Hela kvällen satt vi och snackade och bara tog det lugnt, det var även en kille där som hette Oskar, har aldrig träffat honom tidigare.
Vid 23.00 så kommer Erika och jag på att vi är hungriga..
Så Tina och Alec följer med oss till något gatukök och jag Erika och Tina köper korv :P gött var det!
vid 01.00 så kommer vi på att det kanske är dags att lägga oss, Teo och Alec skulle upp tidigt på lördagen eftersom Teo skulle plugga och Alec jobba.
Jag hade redan paxat typ direkt när vi kom dit att jag skulle sova på soffan ;P
Tina tog soffkuddarna och låg på, Erika och Oskar fick ligga på liggunderlag och Jocke åkte hem och sov :P
Jag sov väl inte så himla bra den natten, var ganska trött när jag blev väckt av Tina och Erika på lördags morgonen.

Vi hade bestämt att vi skulle gå på liseberg och att alec skulle komma efter att hon hade slutat jobbat.
Vi tog bilen in till Liseberg, och vi lyckades även då åka fel ;P Men vi fick se några delar till av Göteborg, alltid trevligt ;)
Inne på liseberg så bestämde vi oss för att hitta något ställe att äta någon macka på, men inte det lättaste, allt öppnade vid 12 så vi fick gå runt och vänta en timme.. Så vi tänkte att vi kunde köra på lite chokladhjul så länge. Jag tog upp en tjugolapp och la den på en bricka, tänkte först ta nummer 46 och 48 bara, men i sista stund så bestämde jag mig för att ta hela brickan så jag hade numrena 46,47,48,49 och 50. Erika och Tina står lite längre ifrån mig.. sen säger jag bara lite lugnt: Jag vann. haha så jag fick en stor kartong med choklad ;P hur lyckas man på första försöket då? :P Då blev jag glad :D ville bara vinna mer på massa andra stånd. men efter det så gick vi och köpte en varm macka med kaffe, för det första så var kaffet skitäckligt! gick inte att dricka upp ens, och för det andra så var min macka kall! så det var ingen höjdare, men mackan gick att äta i alla fall.

När vi hade ätit upp så gick vi och mötte upp Jocke, vi lämnade in min choklad i garderoben sen köpte Jocke ett häfte med kuponger och Erika ett åkpass. Jag och Tina var inte så sugna på att åka massa karuseller eftersom vi var där i somras och åkte massa, så vi tänkte mer spela massa spel och ta lotter istället :) Så Erika och Jocke gick iväg och åkte massa och jag och Tina spelade spel och lotter :)
Sen vid tre så mötte vi upp Alec som hade slutat jobbet. Hon köpte också ett åkpass och åkte massa med Erika och Jocke. När Jocke var tvungen att åka hem så fick jag hans tre sista kuponger, så jag och Alec åkte kanonen! och shiit vad rolig den är alltså!! :D älskar verkligen den, man kan åka den om och om igen!

När vi går omkring lite där så kommer det fram en tjej till oss och frågar om vi vill ha 4 biljetter till "gasten", jag sa att jag inte ville ha någon men tina tog emot dom. Så Erika och Tina gick den men Alec och jag ville inte, vi stod utanför och väntade :P När dom är klara så står vi och diskuterar att vi ska ge bort de andra två biljetterna till några, då helt plötsligt så kommer det fram en tjej och en kille och säger att dom ska underhålla oss, men dom var ju hur tråkiga som helst :S ingen av oss fatta vad dom ville få ut av det eller nånting :S skumma var dom..
Vi gick därifrån och lyckades ge bort dom två biljetterna. Vi gick och tog mer lotter, Erika vann två påsar med daim och Alec vann en chokladask, hon skulle först ta nummer 18 men det var en annan som lyckades hinna före och ta den, så hon tog 19 istället och vann på det :D så ska man tydligen göra ;) haha.

vid 20.00 så kände vi att vi var klara så vi åkte hem till Alec och Teo igen, fikar en liten stund sen så var det dags att åka! tror vi kom hem runt 00.00 på natten...
Det har varit en rolig helg och det var skönt att komma bort lite :)
Måste göras om! :)

Måste även tillägga att i torsdags så var vi hemma hos Erika och drack te och kollade lite på hipp hipp.
Och det roligaste på det tyckte jag var hejarklacken, kanske för att det var det enda som jag fatta av alla skämt, vem vet ;) men här har ni lite att skratta åt! :D
Vi gick på liseberg och härmade hejarklacken lite då och då ;)







// Jenny :)

Kommentarer
Postat av: Tina

En underbar helg är bara förnamnet!!

2009-10-12 @ 22:49:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0