Min dag i Norrköping!

Nu ska jag berätta om gårdagen då jag, Tina, Erika och Jessica åkte till Norrköping för att kolla på Em-kval i Handboll!

Det började med att Tina, Erika och Jessica kom och hämtade mig här hemma klockan 13.00.
resan dit gick jättebra, inga konstigheter alls :) Vilket självklart är jättebra :)
När vi typ var i Norrköping (som jag tror vi var i då, men inte helt säker, kan ha varit i Ingelsta också) så kom vi fram till en ganska stor rondell. Mc donalds låg på sidan av rondellen så vi tänkte att vi skulle stanna och äta där. Men Erika missade infarten till Mc donalds så hon fick vända och då fick vi ta ett varv i rondellen igen.
Då säger Tina: Hette den där korvkiosken Mc Orvar??
Ingen av oss andra såg det, så vi var tvungna att ta ett varv till i rondellen bara för att få se det :P Och jaa,, det stämde faktiskt, korvkiosken hette Mc Orvar! haha. Det tyckte vi var roligt :P
Iaf, När vi kommer fram till Mc donalds igen så upptäcker vi att det inte finns någon parkeringsplats som är ledig (det fanns hur lite parkeringsplatser som helst, och det var trångt som satan!)  Så det var bara att vända igen och ta en parkeringsplats vid Mc Orvar istället. Där vi ställde oss såg det ut som en soptipp nästan :S inte så mysigt direkt, folk som hade slängt massa skräp där. Men men... vi gick till Mc donalds och käkade iaf :)

När vi hade käkat så går vi tillbaka till bilen och åker och försöker hitta hallen. Och det gjorde vi :D Men då kom vi på att vi behöver en automat för man vet ju aldrig ifall dom tar kort där inne i hallen. Vi hittar Wilys och går in för att handla något litet så vi kan ta ut pengar i kassan. Jag och Erika köper ett varsitt paket tuggummi, Jessica köper en chokladbit och Tina, knäpp som hon är, köper  gula påskfjädrar !!!! Vi bara tittade på henne och skrattar.

När vi väl är framme vid hallen så står det killar som vinkar vart vi ska parkera.
Jessica vinkade till den ena killen och blir skitglad när han vinkar tillbaka till henne! uj uj säger jag bara :P
Sen kommer vi fram till en annan kille som ska ta betalt för att vi ska få parkera, men han vinkar fram oss och säger att vi ska åka vidare. Vi kommer fram till en annan kille som då ska ta betalt av oss, 20 kronor kostade det. Men Erika försökte pruta, vilket inte gick så bra :P Hon sa även att hon ville se bilen ren och fin sen när vi kommer ut efter matchen ;) Tror ni den var det? ;)

När vi väl är inne i hallen så tycker jag det är hur coolt som helst :P
Erika köper något matchprogram, jag och dom andra går vidare. Det första jag ser är Peter Jihde stå där nere brevid planen!! jag blir helt till mig och bara måste ta ett kort på honom med min mobil!! Tror ni det blev bra eller?? Jag står högst upp och han står längst ner... hmm...
Vi går dit där dom säljer T-shirtar och sånt. Det var ju tänkt att jag skulle köpa en T-Shirt där det stod Lennartsson på, eftersom jag började Heja på honom när jag kollade på tv när det var VM! Han är ju faktiskt vänsterhänt!! därför var jag tvungen att heja på honom. Erika skulle självklart ha en Kim Andersson tröja! Men när vi kommer fram så finns det inte sånna tröjor. Jo det finns med Kim Andersson, men den var dyr tyckte Erika, så jag och Erika köper en annan Gul och blå T-shirt, medans Tina och Jessica köper en halsduk som det stod Sverige på.
Vi går och letar upp våra platser, vilket var hur bra platser som helst!! man såg hur bra som helst :D
När vi kollade på när dom värmde upp så ställde jag ett antal frågor till Erika eftersom hon vet vilka alla är och så, jag försökte lära mig  alla namn men det är svårt :P Jag letar och letar efter Lennartsson men han är inte med =/ hm.. besviken blev jag då :( Men jag hittade snabbt en ny spelare som jag skulle heja på, nämligen Oskar Carlén!!!
Jag fick även veta av Erika att Oskar är född år 88 och att han är vänsterhänt!!! Där har jag ju han jag ska heja på nu iaf !!! Plus att han faktiskt är duktig :D

Jag fick även syn på Lennartsson som stod nere och pratade med någon från publiken! Så jag fick iaf se honom fast han inte spelade. Men som sagt, nu har jag en ny som jag hejar på !! Heja Oskar ;)

Matchen drar igång!
Sverige tar ledningen. Erikas favorit Kim Andersson var väldigt duktig i första halvlek faktiskt! Gjorde flera mål då och han var väldigt laddad, det var roligt att se :D tror Erika gillade det med ;)

Måste också säga att vi ser några småtjejer på kortsidan som är målade i ansiktet och har skyltar m.m. Dom står och Hejar hela tiden, vi tyckte dom var så himla söta! Dom fick igång publiken lite då och då, helt gulligt :D Jag var bara tvungen att nämna det! :D

Sverige vann iaf, med 29-24 mot Montenegro! Yeeaahhhh :D:D:D
När matchen var slut så stannade vi kvar en stund för det var ju hur mycket med folk som helst som skulle gå ut från hallen då. Vi står och kollar på när Larholm ger autografer till folk. Sen kommer Kim och ska bli intervjuad av Peter Jihde, och dom där småtjejerna blir helt tokiga och skriker. Han kastar sitt svettband till dom och den ena tjejen blev helt till sig :P Då blev Erika avundsjuk kan jag ju säga ;) Sen går Kim och ska ge autografer till folk. Erika blir sugen, men vågar inte riktigt först. men sen tar hon Jessicas kamera och går ner och tar massa kort på honom! Det var hon och sen alla tioåringar ungefär som stod där nere :P det såg lite roligt ut faktiskt ;)
men sen kommer hon upp till oss iaf och är nöjd att hon har fått massa kort på honom, ingen autograf där inte.
Sen går vi vidare till bilen :)

På vägen hem så är jag hur trött som helst.
Vi får lyssna på Tinas guidning, vilket var intressant i början men sen orkade inte jag lyssna längre :P Men lite av det jag hörde så var det typ att två indianer kom på turkiskpeppar godis. Jag tror Erika tyckte det var mest intressant och verkligen orkade lyssna på henne hela tiden :P jag blundade till slut och kopplade bort allting.

Vi var hemma runt halv tio i Karlskoga.
Jag hade hur kul som helst, klappade händerna så jag fick tillslut ont. Men roligt var det :D Jag ångrar mig jätte mycket att jag inte tog med min kamera :( Tog lite kort med min mobil men man ser inte så himla bra i den. men jag ska kanske lägga upp någon bild någon dag. Annars så tänker jag sno Jessicas bilder, för hon hade iaf med sig kameran ;)

En jättelyckad dag  var det :D:D
Jag ska lätt gå på mer handbollsmatcher!!!


// Jenny

Kommentarer
Postat av: Erika

haha, de var en sådan lyckad dag alltså! Shit vad kul jag hade..

Kim är grym!!

2009-03-23 @ 21:14:38
URL: http://erijka.blogg.se/
Postat av: Erika

Gud vilken underbar dag!! jag hade skitkul!

Kim är bäst!!!!!!

2009-03-23 @ 21:15:43
URL: http://erijka.blogg.se/
Postat av: Therre

Det viktiga är inte att dom är duktiga, det viktiga är att dom är snygga :D

2009-03-24 @ 12:01:03
URL: http://therre.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0